نبود قطعات یدکی اصلی در بازار مردم را با مشکل مواجه کرده است


کد خبر : ۱۸۳۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۹-۱۴۰۱ - ۹:۲۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نیک آیین گفت:کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند

به گزارش خبرقطعه، علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: امروزه صدمات زیادی در رابطه با استفاده از فیلتر‌های غیر استاندارد و تقلبی به خودرو وارد میشود؛ مشکل اصلی این است که نظارت مناسبی بر کار فیلترسازان نمی‌شود و در کارگاه‌های زیرپله ای، فیلتر‌های تقلبی ساخته میشود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه فیلتر‌های غیر استاندارد خودرو یکی از عوامل خرابی موتور است و هزینه‌های گزافی را برای مالک به همراه دارد، افزود: فیلتر قلب موتور است و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد قطعات، صدمات زیادی به خودرو وارد می‌کند‎‎.
نیک آیین گفت:علاوه بر تولیدکنندگان زیرپله‌ای فیلتر خودرو در کارخانجات تولیدی استفاده از نوع و متراژ کاغذ استاندارد برای تولید فیلتر نیز رعایت نمی‌شود و کیفیت لازم را ندارد،اگر بهترین روغن موتور هم استفاده شود در صورت استفاده از فیلتر هوای تقلبی، آن روغن از صافی عبور نمی‌کند و بار‌ها بعد از تعمیر موتور، خسارت سنگین به خودرو وارد می‌شود، زیرا که روغن از صافی نتوانسته عبور کند.
وی با بیان اینکه آزمایشگاهی در تعمیرگاه‌های خودرو برای تشخیص قطعات تقلبی و اصل وجود ندارد، افزود: کمبود قطعات اصلی در بازار، زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است؛ برخی این قطعات بی کیفیت را در بسته بندی قطعات اصلی و با نشان معروف به بازار عرضه می‌کنند به نحوی که اصل یا تقلبی بودن آن مشخص نیست

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند