امکان تولید چراغ خودرو با تکنولوژی روز دنیا در پژوهش صنعت مدرن


کد خبر : ۲۴۲۸ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۴-۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت پژوهش صنعت مدرن بیش از سه دهه در زمینه تولید چراغ انواع خودرو سبک و سنگین و موتورسیکلت سابقه داشته و اکنون تامین کننده اصلی خطوط تولید خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا بوده و در برخی از محصولات این شرکت تنها تامین کننده خطوط تولید است. فرصتی دست داد تا با علی چنگی مدیرعامل شرکت پژوهش صنعت مدرن در خصوص توانایی های این شرکت و برنامه های توسعه ای آینده گفتگو داشته باشیم.

علی چنگی مدیرعامل شرکت پژوهش صنعت مدرن در گفتگو با خبر قطعه بیان کرد که این شرکت با هدف تامین خطوط تولید خودروسازان داخلی و افزایش تیراژ خودروسازان و همچنین کاهش ارزبری و افزایش عمق ساخت داخل تاسیس شد. شرکت پژوهش صنعت مدرن اکنون دارای دو سایت تولیدی یکی در استان تهران-شهریار و دیگری در استان مرکزی شهر آشتیان بوده و موفق به اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۵۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۴ تا ۵ هزار نفر شده است.

مدیرعامل پژوهش صنعت مدرن از تنوع بالای چراغ های تولیدی این شرکت صحبت کرد و بیان داشت که اکنون چراغ تمام خودروهای داخلی توسط این شرکت تولید می شود و در برخی محصولات مانند تارا، ری را و پژو ۲۰۷ شرکت مدرن به صورت تک سورس خطوط تولید را تامین می کند. وی از امکان طراحی و تولید چراغ انواع خودروهای مونتاژی در شرکت پژوهش صنعت مدرن خبر داد و بیان کرد که چراغ های خودروی جک J4 کرمان موتور هم ۱۰۰ درصد توسط این شرکت تامین می شود. ضمن اینکه نسخه فیس لیفت جک J4 نیز که قرار است در آینده رونمایی شود چراغ های آن توسط این شرکت طراحی شده و به تولید می رسند.

علی چنگی از جلسات متعدد با شرکت مدیران خودرو هم برای تامین و داخلی سازی چراغ های محصولات مونتاژی این شرکت از برند ام وی ام و فونیکس خبر داد و بیان کرد که این توان در شرکت پژوهش صنعت مدرن وجود دارد که انواع چراغ خودروهای تولیدی و مونتاژی با تکنولوژی هالوژن یا LED و SMD در این شرکت تولید شوند. وی اظهار کرد که خودروسازان داخلی و شرکت های مونتاژی و خودروسازان خصوصی که قصد داخلی سازی محصولات خود را دارند جلسات متعددی با این شرکت در خصوص داخلی سازی چراغ های خودرو داشته اند که این احتمال وجود دارد در صورت توافق شرکت مدرن چراغ های خودروهای مونتاژی بیشتری را در آینده تامین کند.

تامین و تولید چراغ خودروهای مونتاژی که از تکنولوژی LED بهره می برند و همچنین چراغ های خودروی ری را، نشان از تکنولوژی بالای خطوط تولید شرکت پژوهش صنعت مدرن داشته و این شرکت توانسته علیرغم تمام مشکلاتی که سرکوب دستوری قیمت خودرو برای خودروساز و قطعه ساز ایجاد کرده، خطوط تولید خود را توسعه دهد تا امکان تولید انواع چراغ خودرو و موتورسیکلت با تکنولوژی روز در این شرکت وجود داشته باشد.

علی چنگی در خصوص چراغ خودروی تارا اظهار کرد که برای این خودرو ۱۰ استایل مختلف چراغ طراحی شد که نمونه آزمایشی آن را نیز تولید کرد و در نهایت روی یک نمونه به توافق رسیدیم. در خصوص خودروهای ری را هم فرآیند مشابهی طی شده و اکنون شرکت پژوهش صنعت مدرن تنها تامین کننده چراغ های این خودرو محسوب می شود.

علی چنگی در خصوص تولید چراغ های LED اظهار کرد با توجه به پیشرفت تکنولوژی چراغ خودروهای روز دنیا، این شرکت خط SMD را نیز راه اندازی کرد. البته که مشکل کمبود تراشه و چیچ های الکترونیکی روی روند تولید و توسعه این خط تولید تاثیر منفی گذاشتند، اما اکنون این توان در شرکت پژوهش صنعت مدرن وجود دارد که انواع چراغ های خودروهای تولیدی و مونتاژی را تولید کنند.

زمانی که در خصوص کیفیت چراغهای تولید شده در داخل و مقایسه کیفیت آنها با نمونه خارجی از علی چنگی سوال کردیم، وی با بیان خاطره ای جالب پاسخ ما را داد. وی اظهار کرد در سالهای قبل که موضوع تحریم ها وجود نداشت و ایران خودرو مستقیم با پژو ارتباط داشت، تولید چراغ های پژو تحت لیسانس Valeo در این شرکت تولید می شد. پژو از طریق ساپکو از شرکت پژوهش صنعت مدرن چراغ های محصولات پژو مانند ۲۰۶ و ۲۰۷ که در ایران نیز فروش داشتند را برای عرضه در زنجیره تامین حال به صورت OEM یا افترمارکت خریداری می کرد. مدتی بعد ایساکو به پژو سفارش قطعه و چراغ داد و زمانیکه پژو این چراغ ها را به ایران ارسال کرد مشاهده کردیم که برخی از محصولات چراغ های تولیدی مدرن در بین چراغ های ارسالی پژو نیز دیده می شد. این نشان از توان قطعه سازان داخلی داشته و در صورتی که شرایط برای خودروساز و قطعه سازان مهیا باشد، آنها قادر به قرارگیری در زنجیره ارزش خودروسازان مطرح دنیا را خواهند داشت.

علی چنگی در پایان بیان کرد که امسال قرار است که ۷ میلیون عدد از انواع چراغ در شرکت پژوهش صنعت مدرن تولید شود که ارزشی بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار دارند. به عبارت دیگر تنها تولید یک چراغ آن هم توسط یک شرکت چنین ارزش افزوده ای برای صنعت خودروسازی دارد. به همین جهت سیاسیون چگونه چشم خود را به روی صنعت خودروسازی بسته اند و قصد نابودی و تعطیلی این صنعت بزرگ را دارند؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی