آیا قطعه سازی ما توان رقابت با چینی ها را دارد؟

دامپینگ صنعت قطعه سازی و خودروسازی ایران توسط چینی ها


کد خبر : ۲۸۳۰ | تاریخ انتشار : ۲۰-۰۹-۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ | مدت مطالعه: 3 | نسخه چاپی نسخه چاپی

آیا صنعت قطعه سازی ما توان رقابت با چین را دارد؟ آیا صنعت قطعه سازی و زنجیره تامین در شرایط برابر با چین یعنی در شرایطی که همه پرداخت ها به موقع باشد و مطالبات قطعه ساز انباشته نشود و قیمت گذاری دستوری هم نباشد و تعرفه های گمرکی و شرایط رقابتی به درستی فراهم باشد، آیا قطعه سازان ما می توانند با شرکت های چینی رقابت کنند؟

Untitled

آیا صنعت قطعه سازی ما توان رقابت با چین را دارد؟ آیا صنعت قطعه سازی و زنجیره تامین در شرایط برابر با چین یعنی در شرایطی که همه پرداخت ها به موقع باشد و مطالبات قطعه ساز انباشته نشود و قیمت گذاری دستوری هم نباشد و تعرفه های گمرکی و شرایط رقابتی به درستی فراهم باشد، می توانند با شرکت های چینی رقابت کنند؟

به گزارش خبر قطعه، مهرداد آلان عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان استان تهران در قسمت سیزدهم برنامه تالار گفتگو اظهار کرد که نه تنها صنعت قطعه سازی ایران، بلکه صنعت قطعه سازی کشورهای پیشرفته تر و قدرتمندتر از ایران نیز در مقابل چینی ها پیروز نخواهند بود. وی در ادامه بیان کرد که صنعت قطعه سازی چین سالهاست با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری کلان و جذب سرمایه خارجی به سرعت روند پیشرفت را طی کرده اند. اما فقدان این شرایط در ایران و فعالیت قطعه سازان در محیطی بسته و دستوری باعث شده تا نخبگان اقتصادی و صنعتگران قدرتمند از ایران مهاجرت کنند و در شرکت های مطرح خارجی فعالیت کنند.

 

 

آلان در ادامه بیان کرد که استعداد رقابت با صنعت قطعه سازی چین و دیگر کشورهای دنیا در ایران وجود دارد. اما تجهیزات کافی نداریم. چراکه قطعه سازان اکنون در حال فعالیت با تجهیزات چندین دهه پیش هستند که با هوش و درایت صنعتگران فعالیت می کند.

مهرداد آلان بیان کرد که صنعتگران معتقد هستند که خودروهای چینی کیفیت بالایی نداشته و برای کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر مناسب هستند و با عبور کارکرد از این مقدار خودرو افت کیفی محسوسی خواهد داشت. وی اظهار کرد که سیاست چینی ها دامپینگ صنعت خودروسازی ایران بوده و پس از نابودی صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران، یقینا قیمت خودرو و قطعات خودروهای خود را چندین برابر خواهند کرد. وی در ادامه گفت که البته این یک رقابت بوده و وظیفه دولت و صنعت خودروسازی و قطعه سازیست که جلوی اجرایی شدن سیاست چینی ها را بگیرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی