تاکید رییس جمهور بر خصوصی سازی صنعت خودرو و سنگ اندازی برخی در این مسیر


کد خبر : ۲۸۳۴ | تاریخ انتشار : ۲۵-۰۹-۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ | مدت مطالعه: 1 | نسخه چاپی نسخه چاپی

علی رغم تاکید چند باره رییس جمهور در زمینه خصوصی سازی صنعت خودرو و دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ظاهرا ارگان های مختلفی مخالف این تصمیم مهم و سنجیده ابراهیم رییسی بوده و برای تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو سنگ اندازی می کنند. شخص رییس جمهور یکبار در زمستان سال ۱۴۰۰ طی بازدید سرزده از ایران خودرو در قالب فرامین هشت ماده ای خود نسبت به خصوصی سازی صنعت خودرو تاکید کرد و به تازگی هم طی سفری که به شهر سنندج داشته نسبت به خصوصی سازی صنعت صحبت های مهمی را بیان کرد. اما جالب اینجاست که برخلاف دستور رییس جمهور مبنی بر خصوصی سازی صنعت خودرو، تا این لحظه اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته به نوعی در راستای تحقق دستور شخص ابراهیم رییسی سنگ اندازی شده است.

خصوصی سازی صنعت خودرو

به گزارش خبر قطعه، علی رغم تاکید چند باره رییس جمهور در زمینه خصوصی سازی صنعت خودرو و دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ظاهرا ارگان های مختلفی مخالف این تصمیم مهم و سنجیده ابراهیم رییسی بوده و برای تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو سنگ اندازی می کنند. شخص رییس جمهور یکبار در زمستان سال ۱۴۰۰ طی بازدید سرزده از ایران خودرو در قالب فرامین هشت ماده ای خود نسبت به خصوصی سازی صنعت خودرو تاکید کرد و به تازگی هم طی سفری که به شهر سنندج داشته نسبت به خصوصی سازی صنعت صحبت های مهمی را بیان کرد. اما جالب اینجاست که برخلاف دستور رییس جمهور مبنی بر خصوصی سازی صنعت خودرو، تا این لحظه اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته به نوعی در راستای تحقق دستور شخص ابراهیم رییسی سنگ اندازی شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی