واردات خودرو از چین در ازای صادرات نفت ارزان به چین!


کد خبر : ۲۸۴۰ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۹-۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ | مدت مطالعه: 1 | نسخه چاپی نسخه چاپی

در قسمت چهاردهم برنامه تالار گفتگو، به این موضوع پرداخته شد که چرا کشوری مانند ایران که نیاز سالانه آن به خودرو کمتر از ۱.۸ میلیون دستگاه بوده و صادرات آنچنانی هم به کشورهای اطراف ندارد، بیش از ۳۵ شرکت خودروسازی دارد و این تعداد مجوز برای خودروسازی در آن صادر شده است؟

صادرات نفت ارزان به چین و واردات خودرو از چین

در قسمت چهاردهم برنامه تالار گفتگو، به این موضوع پرداخته شد که چرا کشوری مانند ایران که نیاز سالانه آن به خودرو کمتر از ۱.۸ میلیون دستگاه بوده و صادرات آنچنانی هم به کشورهای اطراف ندارد، بیش از ۳۵ شرکت خودروسازی دارد و این تعداد مجوز برای خودروسازی در آن صادر شده است؟

به گزارش خبر قطعه، امیر حسین جلالی عضو هیات رییسه انجمن همگن قطعه سازان کشور بیان کرد که ایران نفت خود را به قیمت ارزانتر از نرخ روز به چین صادر می کند و چین در ازای خرید نفت به جای دادن پول آن به ایران، کالا به ایران صادر می کند. این معامله برای چین دو سر برد است. چراکه هم نفت را ارزانتر خریداری کرده و هم اینکه روی فروش کالا به ایران سود می کند. حجم مبلغ نفت صادر شده به چین به حدی زیاد بوده که نمی توان آن را با واردات کالاهای ارزان پوشش داد. به همین جهت یک اینرسی در این زمینه نیاز بوده و خودرو مناسبترین گزینه است. به همین جهت در این سالها شاهد تردد این تعداد خودروی چینی در ایران هستیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی