ضرورت کاهش دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان


کد خبر : ۳۲۱ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در گفت وگو با «عصرخودرو» اعلام کرد: حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که با چالش نقدینگی که در حال حاضر قطعه سازان با آن مواجه هستند، لازم است پرداخت دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد.

محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: کمبود نقدینگی در حال حاضر به چالش جدی قطعه سازان تبدیل شده و این در حالیست که هیچ مبلغی از تسهیلات ارزی پیش بینی شده نیز به قطعه سازان پرداخت نشده تا در شرایطی که پرداخت مطالبات طولانی شده، این مبالغ بتواند کمک حال قطعه سازان باشد.
وی ادامه داد: این امر باعث شده تا در نبود نقدینگی، قطعه سازان نتوانند به تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند که حجم انبوه خودروهای تجاری نشده و در کف کارخانه خودروسازان گواهی بر این ادعا است.
این فعال صنعت قطعه با بیان این که در این شرایط پیشنهاد می شود که دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان به یک ماه کاهش یابد و تصریح کرد: چالش نقدینگی قطعه سازان در حالیست که از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی پیش بینی شده نیز تنها ۳۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که این رقم تنها در حدود دو پنجم مطالبات قطعه سازان است.
نجفی منش یادآور شد: قطعه‌سازان نیز دارای هزینه‌های دیگر نظیرمعوقات بانکی، بدهی به پیمانکاران زیرمجموعه خود و غیره هستند که بخشی از تسهیلات دریافتی صرف این دست از هزینه‌ها شده و باقی آن نیز صرف خرید قطعه و مواد اولیه تهیه شده و چنانچه مطالبات باقی‌مانده از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، مشکلات عدیده‌ای در تهیه مواد اولیه ایجاد خواهد شد؛ چراکه مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان نیز رو به اتمام است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند