خودروسازها برای پرداخت بدهی به قطعه سازان اموال مازادشان بفروشند


کد خبر : ۵۸۵ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۶-۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازها باید از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد خود مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمایند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه ساز گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی، درآمد زا بودند که به زیان انبوه رسیدند و این زیان انبوه خود را باید از محل فروش اموال مازاد همچون شعبه‌های خارج از کشور، انبارهای بی‌حد و حصر اطراف تهران و زمین‌های مازادشان بفروشند تا از فروش آنها مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

نماینده مردم ساوه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، بیان داشت: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر  ۸۰هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم بسیار بالایی است؛ از این رو خودروسازان یا باید اعلام ورشکستی کنند یا اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند.

وی گفت: به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد می‌کنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده، امام جمعه و یا مسئولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند؛ ایران خودرو در دوران ورشکستگی بین ۴ الی ۵ هزار نیرو استخدام کردد و این موضوع را همه مسئولان می‌دانستند

منصوری با اشاره به اینکه مدیریت ایران خودرو باید به عهده فردی توانمند که سابقه کار و مدیریت در بخش خصوصی را داشته سپرده شود، تصریح کرد: این فرد باید با شیوه بهره‌وری آشنایی کامل و فساد را از این خودرو سازی بزرگ ریشه کن کند خریدهای خارجی را متوقف و از قطعه سازان فعال در کشور قطعات مورد نیاز را خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعه‌ای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانک‌ها باید باشد، اظهارداشت: با مدیریت هدفمند  مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان به این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سودده تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: حاکم بودن فساد در این خودروسازی‌ها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی، بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.

نماینده مردم ساوه در ادامه گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی به دلیل تحریم بودن واردات این لوازم موجب شده  تا رونق صنایع لوازم خانگی متحول شود؛ برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.

منصوری خاطرنشان کرد: مثلا یکی از همین شرکت‌های خودروسازی، به طورانحصاری تولید یک قطعه را به یک شرکت خاص داده و حاضر نشده ۵ الی ۱۰ درصد آن قطعه را به کسی که در تولید آن قطعه سرمایه گذاری کرده  بدهد؛ امیدوایم این این انحصار طلبی‌ها به زودی تمام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد