ضرورت تقلیل زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به یکماه/ تکمیل خودروهای ناقص در اولویت


کد خبر : ۶۸۴ | تاریخ انتشار : ۱۷-۰۶-۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه درحال حاضر خودروسازان ۲۲هزار میلیارد تومان به شبکه تامین بدهکار هستند، گفت: زمان پرداخت این بدهی‌ها باید از چهار ماه به یکماه کاهش یابد.

محمدرضا نجفی منش درباره جزییات جلسه قطعه سازان با مدیر عامل جدید شرکت ایران خودرو توضیح داد: در گذشته بین خودروسازان و قطعه‌سازان کمیته‌هایی تشکیل می‌شد که در آن درمورد مسائل دو صنعت هم‌فکری و مشورت می‌کردیم اما مدتی است که این جلسات قطع شده و خوشبختانه قرار است دوباره احیا شود؛ در همین راستا طی جلسه‌ای که با مدیر عامل ایران خودرو هم داشتیم قرار شد نظام پرداخت به صورت سیستماتیک اجرا شود.

او ادامه داد: اگر همدلی بین خودروسازان و قطعه سازان تقویت شود، شاهد هموار شدن راه دو صنعت خواهیم بود.

نجفی منش اولویت قطعه‌سازان و خودروسازان را تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر برنامه ما تکمیل بیش از ۱۰هزار خودروی ناقص و عرضه آن به بازار است و مابقی نیز به زودی تکمیل خواهند شد.

به گفته رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، با توجه به اینکه خودروهای ناقص باید با قیمت‌های قبلی عرضه شود، برای خودروسازان زیان بسیاری به همراه خواهد داشت بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کند.

وی همچنین با اشاره به میزان بدهی خودروسازان و روش پرداخت آن اظهار کرد: برآورد ما این است که خودروسازان در حال حاضر ۲۲هزار میلیارد تومان به شبکه تامین یعنی قطعه‌سازان، بانک‌ها و پتروشیمی‌ها بدهکار هستند که باید جزییات آن مشخص شود.

این فعال صنعت قطعه اضافه کرد: در حال حاضر مکانیزم خودروسازان این است که چهار ماه بعد از تحویل قطعه پول را پرداخت کنند و این مورد موافقت قطعه‌سازان نیست و از نظر ما باید این بدهی حداقل ۳۰روزه پرداخت شود، چراکه الان همه خریدها به صورت نقدی انجام می‌شود و طولانی شدن زمان پرداخت قطعه‌ساز را با ضرر مواجه می‌کند.

نجفی منش خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات انجام شده، قرار است بدهی‌ها به صورت متعادل و سیستماتیک پرداخت‌ شود و از این طریق قطعه‌ساز بتواند برای ساخت و تامین قطعه برنامه مشخصی داشته باشد، بنابراین پیشنهاد کردیم که علی الحساب برای قطعه‌سازان کوچک و متوسط پرداخت‌ها به صورت یکماهه انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد