اجرایی شدن طرح طراوت بانک صادارت یا همان ال سی داخلی بین تولیدکنندگان


کد خبر : ۷۵۹ | تاریخ انتشار : ۱۵-۱۱-۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بیست و نهمین جلسه اعضا هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قعطه سازان خودرویی استان تهران با موضوع بررسی مشکلات بانکی تولیدکنندگان عضو این انجمن با حضور آقای مهندس اثباتی کارشناس ارشد اداره کل اعتبارات با نک صادارات ایران برگزار شد

خبر قطعه – بیست و نهمین جلسه اعضا هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قعطه سازان خودرویی استان تهران با موضوع  بررسی مشکلات بانکی تولیدکنندگان عضو این انجمن با حضور آقای مهندس اثباتی کارشناس ارشد اداره کل اعتبارات با نک صادارات ایران برگزار شد که بعدا از بیان مشکلات موجود تولید در حوزه ی بانکی توس اعضا محترم هیات مدیره آقای مهندس اثباتی از وجود رح طراوات یا همان بازگشایی ال سی داخلی بین تولیدگنندگان خبر داد و گفت : با اجرای شدن این طرح به منظور افزایش اشتغال، راه‌اندازی طرح‌های جدید شرکت‌های داخلی و تسهیل فروش نسیه و اعتباری از ابتدایی سال تا کنون بیش از۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت ریالی به این طرح اختصاص داده شد و از آن جایی که محوریت طرح، تولید کنندگان و شرکت‌های توزیعی، تولیدی، خدماتی و شرکت‌های مادر هستند، اعتباری که با گردش خود ایجاد کرده اند حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان است که نشان از آن دارد که یک واحد تسهیلات داده شده توسط بانک در زنجیره تولید و توزیع و خدمات همزمان، چند واحد ایجاد اعتبار کرده است.

ایشان در ادامه این نشست افزود : نحوه استفاده از “طرح انگیزشی طراوت”  به این صورت است که ، متقاضی دریافت اعتبار باید به یکی از شعب بانک صادرات که در آن حساب دارد مراجعه و بعد از ارائه مدارک و الزامات موردنیاز، نسبت به صدور اعتبار اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار (ال‌سی) در وجه شعبه بانک صادرات معرفی‌شده از سوی فروشنده اقدام کند. در واقع در این طرح واحدهای تولیدی می‌توانند محصولات خود را به‌صورت نسیه و حداکثر ۳۶۰ روزه و در قبال گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار(ال سی) به نفع واحد تولیدی از سوی خریدار به فروش برسانند . ضمن اینکه خریداران مواد اولیه واحدهای تولیدی در این طرح امکان خرید نسیه تا ۶ ماه در قبال اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار بانک صادرات به نفع فروشنده توسط واحدهای تولیدی را دارند.

 

مزایای طرح به گونه ای است که دریافت‌کننده ال‌سی، آن را پشتوانه‌ای برای خرید مواد اولیه خود قرار بدهد و در شرایطی که دارنده ال‌سی تمایل به نقد کردن آن قبل از موعد سررسید و بلافاصله بعد از تحویل از سوی خریدار داشته باشد، بانک عامل با کسر سود و کارمزد مربوطه نسبت به نقد کردن اقدام خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش متقاضی می‌تواند به پشتوانه میانگین حساب‌جاری یا کوتاه‌مدت خود که باید ۱۰ تا ۱۵درصد میزان اعتبار موردنیاز را پوشش دهد یا واریز نقدی ۱۰درصد از مبلغ اعتبار موردنیاز نسبت به دریافت اعتبار اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار اقدام کند، نکته حائز اهمیت اینکه دریافت اعتبار به پشتوانه وثایقی چون سند ملکی نیز امکان‌پذیر است.

طبق دستورالعمل اجرایی طرح، تمامی اشخاص حقیقی وحقیقی واحدهای تولیدی، اعم از فروشندگان مواد اولیه و خریداران عمده محصولات و خرده فروشان و مصرف کنندگان نهایی  مشمول طرح هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی