خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود


کد خبر : ۸۹۷ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۶-۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن موتور از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغه‌های صنعتگران به گفت وگو پرداختند.

در این بازدید خط تولید خودرو‌های جدید بهمن موتور از جمله فیدلیتی و برنامه داخلی سازی آن نیز توسط نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی مشاهده و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
بهزاد رحیمی همچنین با حضور در شرکت کروز از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی پیش روی صنعت و دغدغه‌های صنعتگران به گفت وگو پرداخت.
بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و‌ بانه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: وقتی مسیر چرخه تولید در کروز را مشاهده می کنیم به توانمندی جوانان کشورمان پی می بریم.
وی افزود: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار دارد، مجموعه های توانمندی همچون کروز از این تحریم ها فرصت ساختند و بسیاری از قطعات خودرو را داخلی سازی کردند که موجب افتخار است.
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون صنایع معتقد است که صنایعی همچون خودروسازی باید از چارچوب دخالت مستقیم دولت خارج شود، تصریح کرد: رویکرد دولت باید نظارت باشد، اما به جای آنکه حمایت کند بیشتر شاهد ایجاد موانع هستیم.
رحیمی با تاکید بر اینکه بارها به دولتمردان توصیه کردیم تا در عرصه مدیریت صنایعی همچون خودروسازی مستقیم دخالت نکند، اظهارداشت: خودروسازی باید زمینه رضایت مشتری را فراهم کند و بازاری بدور از هرگونه هیجانو تشنج داشته باشد؛ اما برخی رویکرد و تصمیم گیری ها سبب شده همچنان شاهد نارضایتی مشتری باشیم.
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با شناخت دقیق تر از ظرفیت های صنایعی همچون کروز امیدواریم بتوانیم به توسعه روز افزون این صنایع قطعه سازی کمک کنیم و ضمن فراهم آوردن انگیره کافی، به جایگاه اصلی خود دست یابند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی