صنایع بزرگ موظف به تأمین مواد اولیه ویژه قطعه سازان شوند


کد خبر : ۹۴۲ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۷-۱۴۰۰ - ۸:۲۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رضا رضائی با اشاره به اینکه لازمه تحول در صنایع خودروسازی تغییر نگاه حاکمیت، دولت، مجلس، جامعه و … به این صنعت است، گفت: ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است.

وی درخصوص راه های افزایش کیفیت در صنایع خودروسازی نیز گفت: قطعه سازان مانند تمام صنایع دیگر، برای تولید محصول با کیفیت به مواد اولیه مناسب نیاز دارد که از سوی پتروشیمی ها، فولادسازی و سایر صنایع بزرگ تولید می شوند.

رضائی افزود: ما مشخصات فنی و مهندسی مورد نظر برای مواد اولیه مورد نیاز خود را به این صنایع اعلام می کنیم اما آنها حاضر به تامین آن نیستند و مواد اولیه معمولی که برای سایر صنایع با حساسیت کمتر تولید می کنند را به ما تحویل می دهند؛ در این حالت لازم می شود که قطعه سازان روی این مواد تغییراتی ایجاد کنند اما به دلیل حجم و تنوع قابل توجهی که در این حوزه وجود دارد، عملا امکان پذیر نیست.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور گفت: به صورت جزئی در هر خودرو بیش از ده هزار قطعه استفاده می شود که اگر بخواهیم با افزایش استانداردهای این قطعات، خودروهایی باکیفیت تر داشته باشیم، ناگزیر هستیم مثل کشورهای صنعتی، برای محصولات صنعتی، مواد اولیه ویژه و مطابق با استانداردهای لازم رو تامین کرده و در اختیار قطعه سازان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: درخواست قطعه سازان ما این است که مجلس و دولت صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها، فولادسازان و … که عمدتا زیر نظر دولت هستند را موظف به تولید مواد اولیه با ویژگی ها و کیفیت مناسب برای استفاده در صنعت خودرو و قطعه سازی کنند. این یکی از اصولی است که می توان براساس آن از قطعه سازان و خودروسازان انتظار افزایش کیفیت محصولات را داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند