کروز نخستین قطعه ساز در همکاری با دانشگاه‌های کشور برای طراحی قطعات پیشرفته داخلی است


کد خبر : ۷۷۲ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۲-۱۳۹۸ - ۹:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در خصوص ارتباط دانشگاه ها با این شرکت گفت: نوآوری در صنعت نیازمند ایجاد ارتباط بین خودروسازی، قطعه سازی و دانشگاهیان است. در حال حاضر دانشگاه ها پروژه هایی با مبالغ کلان دریافت کردند و حاضر به همکاری با شرکت ها نیستند؛ ولی در جدای این مشکلات کروز برای طراحی قطعات پیشرفته داخلی در حال حاضر با سه دانشگاه شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارد.

خبر قطعه – دهقان با اشاره به وظیفه خودروسازان در خصوص اعلام راهکار و آینده نگری به قطعه سازان اظهار کرد: دولت باید زنجیره تامین قطعه و مواد را ایجاد کند و همچنین سیاست واردات و صادرات اصلاح شود؛ چرا که قطعه سازان دنباله روی سیاست های خودروساز هستند و خودروساز باید از نظر علمی، سیاست گذاری و مسیر حرکت متفاوت باشد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی موتور تهران در سالن ساپکو برای نمایش توانمندی های قطعه سازان در زمینه بومی سازی فناوری های ارزبر صنعت موتور از ۲۸ بهمن به مدت سه روز دایر است و شرکت صنایع تولیدی کروز ضمن نمایش محصولات نوین خود در این صنعت، سعی در کمک به رونق هر چه بیشتر تولید دارد.

در حاشیه این نمایشگاه همایش ها و کنفرانس هایی با هدف ارتقاء سطح کیفی صنعت موتور برگزار شد که محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در میزگرد تخصصی قوای محرکه نوین و انقلاب صنعتی چهارم با اشاره به مشکلات موجود در صنعت خودرو گفت: در ایران صنعت خودروسازی همزمان با کشور چین آغاز به کار کرد ولی نتایج عملکرد آن ها به سه دلیل سیاست گذاری های دولت، خودروسازی و قطعه سازی در این دو کشور متفاوت است.

دهقان پیرو مشکلات موجود راهکارهایی اعلام و اظهار کرد: قطعه ساز باید محصولی تولید کند که متقاضی خرید آن وجود داشته باشد و نیازمند یک اراده ملی است. همه ی کارشناسان صنعت به دنبال افزایش سطح تولیدات و حتی تولید خودروهای برقی هستند و در مرحله نخست باید اراده و زیرساخت ها اصلاح شود و همچنین عوامل بازدارنده آن حذف شود، در سیستم های بانکی سیاست های پولی بررسی شوند و جلوی رانت ها گرفته شود تا منجر به رقابتی شدن فضا شود.

مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در خصوص ارتباط دانشگاه ها با این شرکت توضیح داد: نوآوری در صنعت نیازمند ایجاد ارتباط بین خودروسازی، قطعه سازی و دانشگاهیان است. متاسفانه در حال حاضر دانشگاه ها پروژه هایی با مبالغ کلان دریافت کردند و حاضر به همکاری با شرکت ها نیستند؛ ولی در جدای این مشکلات کروز در حال حاضر با سه دانشگاه شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارند.

دهقان با اشاره به وظیفه خودروسازان در خصوص اعلام راهکار و آینده نگری به قطعه سازان اظهار کرد: دولت باید زنجیره تامین­ قطعه و مواد را ایجاد کند و همچنین سیاست واردات و صادرات اصلاح شود؛ چرا که قطعه سازان دنباله روی سیاست های خودروساز هستند و خودروساز باید از نظر علمی، سیاست گذاری و مسیر حرکت متفاوت باشد. در همه دنیا خودروساز به قطعه ساز خودروی کانسپت با هدف نشان توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای ارائه می دهد که در ایران این موضوع بالعکس و متفاوت است.

وی در خصوص هوشمند سازی و ارتقاء این صنعت تصریح کرد: مهمترین عامل برای هوشمند سازی صنعت خودروسازی و قطعه سازی اراده و ایجاد زیرساخت های مناسب در این حوزه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی