عزم ایرانخودرو برای جلب رضایت حداکثری مشتریان
کد خبر : ۱۳۹۳ | تاریخ انتشار : ۱۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: «بر این اساس، عدم بروز ایراد با منشأ موتور و گیربکس خودروهای تارا دستی و تارا اتوماتیک که از ابتدای تیرماه تحویل مشتریان شده، است تا شش ماه یا پیمایش ۱۰هزار کیلومتر ضمانت میشود و چنانچه خودروهای مشمول این طرح بهواسطه ایرادهای احتمالی کیفی در سامانه موتور و گیربکس در محدوده زمانی و پیمایشی اعلامشده به شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کنند، از بستههای جبرانی ویژه بهرهمند خواهند شد.
به گزارش خبرقطعه؛ ارائه خدمات بزرگ به مشتریان در بخش خدمات پس از فروش، تنها با اعتماد به تولید باکیفیت ممکن است و تنها از طریق میتوان شاهد کاهشیشدن روند مراجعات به نمایندگیها بود. ارتقای کیفیت در عمل یعنی خطکشی کیفی میان تولیدات تازه و تولیدات قبلی و تفاوت محسوس کیفیت محصولات مدل سال ۱۴۰۱ (بهویژه از محصولات تحویلشده در تیرماه به بعد) با تولیدات سالهای گذشته. در همین راستا، سهراب برفروشان؛ معاون کیفیت ایرانخودرو تحولات کیفی در دست اقدام این گروه صنعتی را در حوزه محصولات و خدمات، آغازگر مسیری جدید در ارتقای رضایتمندی مشتریان خواند و گفت: «در این راستا، طرحهای متنوع و نوینی تدوین و به اجرا گذاشته شده و در گام نخست، محصول تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک که از ابتدای تیرماه امسال تحویل مشتریان شده است، مشمول طرح جهش کیفیت خدمات ایرانخودرو در حوزه موتور و گیربکس خواهد بود.» وی طرح ویژه در حوزه موتور و گیربکس محصولات را حاصل اجرای پروژههای متعدد کیفیت در زنجیره ارزش و اطمینان از ارتقای کیفیت محصولات دانست و گفت: «پس از طرح ریزی و پیادهسازی ۲۷۲ پروژه مهم کیفی و تحقق برنامه تولید عبورمستقیم محصولات، پیادهسازی و اجرای طرحهای ویژه گروه صنعتی ایرانخودرو در حوزه خدمات، نویدبخش افزایش رضایتمندی و تامین انتظارات مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو خواهد بود.» وی افزود: «با بهرهبرداری از سرمایهگذاریهای صورتگرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولید گیربکس و موتور، طراحی و عرضه نسخه ارتقایافته موتورها (پلاس) و گیربکسهای تولیدی، استفاده از تکنولوژیهای بهروز در آزمونهای خودرویی و مجموعههای تولیدی در فرآیندهای قطعهسازان و با ایجاد همافزایی موثر و تعریف برنامههای کیفی مشترک با سازندگان، صیانت کامل از رضایت مشتریان محترم در حوزه قطعات موتور و گیربکس صورت خواهد گرفت.»
عزم جزم ایرانخودرو برای جلب رضایت حداکثری و پایدار مشتریان
معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو ادامه داد: «بر این اساس، عدم بروز ایراد با منشأ موتور و گیربکس خودروهای تارا دستی و تارا اتوماتیک که از ابتدای تیرماه تحویل مشتریان شده، است تا شش ماه یا پیمایش ۱۰هزار کیلومتر ضمانت میشود و چنانچه خودروهای مشمول این طرح بهواسطه ایرادهای احتمالی کیفی در سامانه موتور و گیربکس در محدوده زمانی و پیمایشی اعلامشده به شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کنند، از بستههای جبرانی ویژه بهرهمند خواهند شد.» وی با اعلام اینکه براساس طرح تدوینشده، پذیرش خودروهای مشمول بدون نیاز به نوبتگیری از شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو است، گفت: «حوزه خدمات پس از فروش این گروه صنعتی، ضمن تخصیص کارشناس پشتیبان به هر مشتری، اقدامات ویژهای را در خدماترسانی به مشتریان محترم که شامل کاهش زمان پذیرش و فرآیند ترخیص است، انجام خواهد داد. خدمات امدادی مشخصی نیز برای خودروهای مشمول این طرح پیشبینی شده است که از آن جمله میتوان به سرعت عمل در خدمات امدادی برای خودروهای مشمول اشاره کرد.» برفروشان با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش کیفیت ایرانخودرو در حوزه محصول و خدمات نشانگر تحولات عمده در حوزه کیفیت در ماههای اخیر است، خاطرنشان کرد: «گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرده تا در طول اجرای این طرح، با دریافت بازخورد نقاط قابل بهبود از مشتریان محترم، بتواند بیشترین بهرهوری را ایجاد کرده و با ارائه محصول با کیفیت، رضایتمندی حداکثری و پایدار مشتریان محترم را کسب کند.»
پیوستن دیگر محصولات به طرح جهش کیفیت در گام بعدی
برفروشان همچنین با بیان اینکه پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف مرحله نخست این طرح، در گام بعدی محصولات دیگری نیز مشمول طرح خواهند شد، افزود: «خودروساز بزرگ کشور توانسته است با توقف تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه امسال و استمرار تولید به صورت عبور مستقیم، گام مهمی را در افزایش کیفیت محصولات بردارد و همزمان برنامههای متعددی را برای افزایش کیفیت محصولات به اجرا گذارد.» وی ادامه داد: «تدوین و اجرای طرح تحول کیفی در زنجیره ارزش و در حوزههای تامین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک، در سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفیسازی محصولات تولیدی فعلی، در دستور کار قرار گرفته که برای عملیاتیشدن محورهای اشارهشده، هفت پروژه توسعه محصول جدید، ۷۳ پروژه بهبود مشخصههای کیفی محصولات فعلی و ۱۹۹ برنامه زیرساختی ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش شرکت ایرانخودرو و در مجموع ۲۷۹ پروژه، در سه دسته کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت تعریف شده و در حال اجراست.» معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو همچنین گفت: «ایرانخودرو نظارتهای کیفی از فرآیند تامین، تولید و خدمات پس از فروش را تقویت کرده است تا محصول نهایی را با کیفیت قابلقبولی به مشتریان عرضه کند و سایر محصولات نیز در مراحل بعدی، وارد طرح ویژه کیفی گروه صنعتی ایرانخودرو خواهند شد.» گفتنی است؛ گروه صنعتی ایرانخودرو از ابتدای امسال، مدت گارانتی تمامی محصولات عرضهشده با مدل ۱۴۰۱ را به سه سال یا ۶۰هزار کیلومتر افزایش داده و مطابق مفاد دفترچه راهنمای خدمات گارانتی، خدمات رایگان در مدت سه سال گارانتی به تمامی مشتریان عرضه میشود.