دولت برای خودرو قیمت گذاری نکند


کد خبر : ۱۶۱۹ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: بازار خودرو باید رقابتی شود و خودروسازی در فضایی شفاف و رقابتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.محسن رضایی افزود: آیین‌نامه واردات خودرو با هدف تعامل با جهان و شکست انحصار ابلاغ شد و خودروی وارداتی باید به تولید ملی کمک و فضا را رقابتی کند تا خودرو‌ساز داخلی هم ملزم به ارتقای کیفیت شود.

به گزارش خبرقطعه و به نقل از دنیای اقتصاد؛ محسن رضایی گفته است: واردات از خودرو‌های زیر ۱۰هزار دلار تا ۲۰هزار دلار خواهد بود، البته خودرو‌های زیر ۱۰هزار دلار امتیازاتی برای واردات دارند.

وی تاکید کرد: دولت باید از خودروسازی خارج شود و در قیمت‌گذاری و سایر مسائل دخالت نکند.

وی گفت: صنعت خودرو باید از مونتاژ فاصله بگیرد؛ این صنعت سال‌ها فرصت داشت که متحول شود، اما به سمت مونتاژ رفت. اما سخنگوی دولت نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: در حوزه قطعه‌سازی اخیرا ۱۲ تفاهم‌نامه با روسیه به ارزش ۷۰۰میلیون یورو منعقد و اجرای آن‌ها با شیوه روبل-ریال آغاز شده است.

علی بهادری جهرمی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۷۰‌هزار خودرو تولید و بدون ماندگاری در پارکینگ‌ها به بازار عرضه شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۸۰‌هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان داشتیم که موجب نارضایتی مردم شده بود. و امروز تعداد خودروهای ناقص و معطل در پارکینگ‌ها به کمتر از ۱۰هزار خودرو رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

افت تولید، افزایش زیان و تشدید فشار نقدینگی در خودروسازی
چین چه می کند با ایران؟!
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی
تزریق ۴۰ همت تسهیلات بانکی؛ تنفس مصنوعی مشروط برای زنجیره تأمین خودرو
خودروسازان زیر ذره‌بین کیفیت؛ از ردیابی قطعات تا ارتقای استانداردها
تزریق ۴۰ همت برای جلوگیری از توقف تولید؛ نجات موقت زنجیره تأمین
مداخله دولت در قیمت‌گذاری کیفیت محصولات را کاهش می‌دهد
تشدید گرایش خودروسازان به مونتاژکاری؛ نتیجه قیمت‌گذاری دستوری و فشار هزینه‌ها
مازوت می‌سوزد، خودروساز متهم می‌شود!
در رویداد گزارش سال ۱۴۰۳ کروز چه گذشت؟
تصویب بسته حمایت از خودروسازان و زنجیره تامین خودرو
آمار ۷ماهه خودروسازی کشور منتشر شد
وقت عذرخواهی از اشتباهات در سیاست‌گذاری خودرویی فرا رسیده است
لزوم ورود فوری بانک مرکزی برای نجات صنعت خودرو
تفاهم نامه ایران خودرو و بانک تجارت برای تامین مالی و تسهیل در پرداخت‌های قطعه‌سازان
موافقت بانک مرکزی با اعطای تسهیلات ۲۰ همتی به دو خودروساز بزرگ به شرط پرداخت مستقیم به قطعه سازان
تداوم تولیدات قطعه سازان با تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات
نشانه‌های بیداری پس از ۱۶ ماه رکود/ آیا رونق صنعت خودرو پایدار است؟
خودروسازان نیازمند ۵۰ همت تسهیلات هستند
نفس تازه خودروسازان با وام ۲۰ همتی؟
صنعت خودرو؛ ستون استقلال ملی، قربانی نظام مالی فربه و بی‌عدالت
اثر نرخ ارز بر قیمت خودرو؛ نوسان دلار همچنان کابوس خودروسازان ایرانی