آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو


کد خبر : ۱۷۹۰ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو صبح امروز (دوشنبه ۹ آبان ماه) با حضور معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت،  معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیرعامل سایپا و قطعه‌سازان کشور افتتاح شد. این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرده است.  

به گزارش خبرقطعه؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو کشور با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی متشکل از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، اندونزی و… در متراژ بیش از ۷۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور اصناف و شاخه‌های صنعتی و خودرویی شامل ماشین‌آلات خودرو و سایر حوزه‌های مرتبط،  از امروز ۹ آبان ماه به مدت چهار روز (۱۲ آبان ماه) از ساعت ۸ الی ۱۵ در حال برپا خواهد بود.

این نمایشگاه توسط منوچهر منطقی (معادن صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت)، محمد مهدی برادران (معاون صنایع عمومی وزارت صمت) در حضور محمدعلی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا)، عادل پیرمحمدی (مدیرعامل شرکت ساپکو)، محمدرضا نجفی‌منش (رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی) و سایر فعالان صنعت خودرو و قطعه کشور افتتاح شد.

در حاشیه این نمایشگاه، میان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور و گروه خودروسازی سایپا، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع تولید خودروی اقتصادی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به امضای عبدالله توکلی لاهیجانی (مدیر دفتر خودرویی وزارت صمت) به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، آرش محبی‌نژاد (دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی) و مهدی مطلب‌زاده (رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی) و محمدعلی تیموری (مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا)، رسیده است.

تفاهم‌نامه مذکور در راستای همکاری جدید و مشترک میان  زنجیره تامین و خودروساز و پیاده‌سازی رده‌بندی در قطعه‌سازی به امضا رسید.

مقرر شد تکوین محصول نهایی با رویکرد قیمت هدف توسط کنسرسیومی متشکل از قطعه‌سازان منتخب رده‌ یک و تحویل بسته قطعات منفصله و تولید در گروه سایپا با مشارکت در طراحی انجام شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند