امسال هر بلایی که می شد بر سر تولید و قطعه سازی بیاوریم ، آوردیم


کد خبر : ۲۰۷۴ | تاریخ انتشار : ۳۰-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

این روزها شاهد “دلال پروری” عجیبی در کشور هستیم که ریشه های تولید را می جوند و فربه تر می شوند.که متاسفانه عواقب میان مدت و بلند مدت این موضوعات در سطح کلان خود را نشان خواهد داد.

جواد علی نژاد مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: صنعت قطعه سازی سال ۱۴۰۱ را با فشار بی منطق ۵۷ درصدی افزایش حقوق ها شروع کرد و در ادامه با تورم روز افزون و افزایش شدید نرخ ارز مواجه شد که با عدم تعدیل قرارداد ها، کاهش ارزش سرمایه تولید کنندگان ، افزایش نرخ مواد اولیه و نقدی بودن آن (در کنار کاهش کیفیت) ، افزایش هزینه های لجستیک ،  معوقات بالا ‌‌و طولانی شدن دوره وصول مطالبات ، فشار تحریم ها ، قوانین گمرکی ، کمبود انرژی ، مشکلات منابع انسانی و عدم حمایت بانک ها و دولت در جبران نقدینگی دست و پنجه نرم کرد.
او در ادامه افزود: به گمان بنده ، اعتبار و قدرت هر کشوری به “تولید ثروت “ و رشد صنعت آن است و اولویتی بالاتر از حمایت از صنعت نباید در دولت وجود داشته باشد ولی متاسفانه در عمل بر خلاف شعار سال ، امسال هر آنچه بلایی که می شد بر سر تولید بیاوریم آوردیم.
جواد علی نژاد با تاکید بر مظلوم واقع شدن صنعت قطعه سازی؛ خصوصا شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: در حال حاضر با صنایع تولیدی نحیف ، منفعل و رو به عقب روبرو هستیم که این روزها به سختی درگیر گذران امورات خود و شاهد کاهش ارزش تولید و سرمایه های خود هستند.
البته به صورت برعکس ، این روزها حال و روزگار دلالان عالی و شاهد “دلال پروری” عجیبی در کشور هستیم که ریشه های تولید را می جوند و فربه تر می شوند.که متاسفانه عواقب میان مدت و بلند مدت این موضوعات در سطح کلان خود را نشان خواهد داد.
براساس اظهارات مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران؛ در این شرایط انتظار می رفت انجمن با درایت و اقدامات موثرتر وارد عرصه حضور می شد و ضمن استفاده از ابزارهای سیاسی و روابط خود ، در جهت جبران اندکی از فشارها قدم بر می داشت.
او معتقد است که در شرایط فعلی نباید استراتژی مماشات و تامین منافع شخصی را برگزید و باید با اتحاد ، اقدامات جدی ای در جهت پیگیری و بهبود شرایط بر می داشتیم. به عنوان مثال می توان به اعمال فشار جهت تعدیل قرارداد ها در بازه های سه ماهه، کاهش دوره وصول مطالبات و تعریف اقدامات جدی به وزارت خانه جهت تامین مواد اولیه و ارز و… اشاره کرد.
گفتنی است شرکت دانش بنیان فنرلول ایران با بیش از ۴۰ سال سابقه تولید انواع فنر ، افتخاراتی منحصر به فرد در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد: اولین شرکت ایرانی صادر کننده مستقیم به پژو فرانسه ، اورنده گواهینامه های مدیریت کیفیت به صنعت ایران ، برترین واحد تحقیق و توسعه کشور ،منتخب پژو و رنو و سال ها همکاری مشترک ، برترین تامین کننده رنو در سال ۲۰۱۵ ، انتشار ۱۵۰۰ مقاله علمی با دانشگاه و انتشار سه جلد کتاب و…

دیدگاه شما

آخرین اخبار

“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد