شرکت آرا صنعت آسیا: بالا بودن هزینههای تولید و نقدینگی مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز است
کد خبر : ۹۷۴ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی
دیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا بالا بودن هزینههای تولید و نقدینگی را مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز عنوان کرد.
حمید رحمانیان مدیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا (آصاکو) در توضیح تولیدات و خدمات مجموعه شرکت گفت: در حال حاضر شرکت قطعات پلیمری خودرو تولید می کند و بیش از ۴۰ قطعه مربوط به قطعات خودروهای گروه خودروسازی سایپا در این مجموعه تولید و مطابق برنامه به صورت روزانه برای شرکتهای مربوطه ارسال می شود. همزمان با تولید محصولات جدید در گروه سایپا این شرکت نیز توانست قطعات جدیدی را به سبد تولیدات خود اضافه نماید که در این خصوص میتوان به تولید قطعات کوییک و ساینا وانت پادرا اشاره کرد.
رحمانیان در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: تولید بدون چالش بیمعناست به خصوص در اواخر سال ۹۸ و با شروع بیماری کرونا، در سال گذشته نیز عموما محدودیتهای ایجاد شده در خصوص بیماری کرونا، کاهش تولید شرکتهای خودروساز، افزایش قیمت مواد خام، عدم پرداخت به موقع مطالبات، افزایش هزینه های سربار همه و همه چالشهای پیشروی ما در خصوص تولید بوده اند. موضوع نقدینگی و عدم وصول مطالبات بقدری حاد شده که می تواند به تعطیلی شرکت و بیکاری کارکنان منجر شود. به نظر میرسد شرکت سازه گستر می باید خیلی فوری در این خصوص تدبیری بیندیشد.
مدیرعامل شرکت آرا صنعت آسیا بالا بودن هزینههای تولید و نقدینگی را مهمترین مسائل برای یک قطعه ساز عنوان کرد. وی عدم وجود طرح های حمایتی از شرکت های تولیدی در کشور را بسیار مشهود خواند و خاطرنشان کرد که این موضوع باعث دلسردی افراد جهت سرمایهگذاری در تولید میشود.
رحمانیان یاد آور شد که شرکت آرا صنعت آریا در حال حاضر فقط با گروه خودروسازی سایپا همکاری میکنند و یکی از چالشهای بزرگ شرکت عدم دریافت به موقع مطالبات خود می باشد که همین موضوع در امور جاری شرکت بسیار تاثیرگذار است زیرا وقتی نقدینگی نباشد باید به اجبار رو به خریدهای کوچکی و گرانتر آورد و همین موضوع شرکت را با چالش مواجه میسازد.
مدیرعامل شرکت آرا صنعت آریا در مورد نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ نفر در این شرکت مشغول به کار میباشند که حدود ۳۰ درصد آنها را خانمها و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند.
وی در مورد تلاش های شرکت برای عرضه محصولات در بازار یدک افزود: استراتژی شرکت فقط تولید برای خودروساز است چرا که وجود قوانین و دستورالعملهای شرکتهای خودروساز باعث افزایش دقت در تولید و افزایش کیفیت قطعات میشود پس به خاطر حفظ وضعیت موجود تا به حال برنامه در خصوص تامین نیازهای بازار و ورود به آن نداشته ایم.