روند کنونی پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک را نابود می کند


کد خبر : ۱۶۶۹ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت اردشیر می گوید: بسیار روشن است که شرکت های قطعه ساز کوچک ۵۰ نفره و کمتر با روند دریافت مطالبات کنونی طی ماه جاری و آینده تعطیل خواهند شد.

مهدی عیوض پور مدیرعامل شرکت قطعه سازی اردشیر در گفت و گو با پایگاه خبری خبر قطعه در رابطه با تیراژ تولید این شرکت در ماه های اخیر گفت: میزان تولیدات شرکت اردشیر در سال جاری و علی الخصوص در ماه های اخیر در حوزه قطعات خودرو کاهش چشمگیری داشته است و مطالبات معوقه (بیش از ۱۸۰ روزه ) و دریافتی حداکثر ۲۰ درصدی قطعات ارسالی ۲ ماه گذشته از تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از شرکت های کوچک قطعه سازی خبر می دهد.

او ادامه داد: پس از سالها همکاری با صنعت خودرو به دلیل عدم وصول مطالبات و همچنین عدم صدور سفارش مناسب؛ جهت جلوگیری از تعطیلی و برای تامین هزینه جاری پرسنل ۵۰ نفره مجبور به فاصله گرفتن از صنعت خودرو شده ایم.

مدیرعامل شرکت اردشیر افزود: بسیار روشن است که شرکت های قطعه ساز کوچک ۵۰ نفره و کمتر با روند دریافت مطالبات کنونی طی ماه جاری و آینده تعطیل خواهند شد.

عیوض پور با اشاره به اینکه با تماس های مکرر تلفنی و البته بدون پاسخ با مدیران مربوطه و حضور در دفاتر مدیران تصمیم ساز نیزروند مثبتی در در پرداخت ها انجام نمی شود گفت: قیمت قطعات بدون در نظر گرفتن کاهش سفارشات (که معادل افزایش سربار گاها تا ۵۰ درصد قیمت قطعه است) بدون در نظر گرفتن هزینه های مالی ۲۱۰ روزه (که معادل ۳۰ درصد افزایش قیمت قطعات است) محاسبه می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند