روش کنونی خودروسازان، قطعه سازان را نابود خواهد کرد


کد خبر : ۱۹۵۷ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان می گوید: همانطور که خودرو سازان در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود. 

امیرمحمد راکعی مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه  گفت: درصورتی که تنها نرخ ارز ملاک باشد باعث رونق تولید می شود. چراکه با بالا رفتن نرخ ارز ؛ صادرات رونق خواهد گرفت و از طرفی واردات هم توجیه کمتری دارد ، مگر در تکنولوژی های خاص و حساس . حال اگر این بالا رفتن نرخ با نوسان دائمی در بلند مدت همراه شود؛ باعث می شو دبه اقشار کم درآمد فشار بیشتری وارد شده و ایجاد ناامنی و ناراحتی کند که این موضوع بسیار خطرناک بوده و نمونه هایی از نتایج آن را هم پیشتر تجربه کرده ایم.

او ادامه داد: بنده همواره این موضوع را به دوستان خودرویی عرض کردم، همانطور که خودرو ساز در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان هم مانند دیگر قطعه سازان تاکید کرد: حتی اگر همین امروز هم تعدیلات صورت پذیرد با توجه به اتفاقات روی داده ارزش سرمایه ما ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود

امیرمحمد راکعی با بیان ابنکه موضوعی که خودرو ساز اول از همه باید احترام به قطعه ساز را سرلوحه خود قرار دهد و این احترام با پایبندی به قرارداد فی مابین حاصل خواهد شد اعلام کرد : در گام بعدی باید مکانیزمی طراحی شود که اگر ۵درصد بیشتر نوسان قیمتی ایجاد شدقراردادها به طور اتوماتیک به روز شود. (این مسئله با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرارداریم و همه قیمتهای مواد اولیه به ساعت مشخص است؛ کاملا شدنی است و کمی همت و احترام به پیمانکار می خواهد).

مطابقات اظهارات او: وضعیت مالی دغدغه اصلی قطعه سازان است و زمانی که این موضوع حل شود، روند تحویل قطعات، کیفیت و اشتغال هم  به طور اتوماتیک حل خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد