روش کنونی خودروسازان، قطعه سازان را نابود خواهد کرد


کد خبر : ۱۹۵۷ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان می گوید: همانطور که خودرو سازان در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود. 

امیرمحمد راکعی مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه  گفت: درصورتی که تنها نرخ ارز ملاک باشد باعث رونق تولید می شود. چراکه با بالا رفتن نرخ ارز ؛ صادرات رونق خواهد گرفت و از طرفی واردات هم توجیه کمتری دارد ، مگر در تکنولوژی های خاص و حساس . حال اگر این بالا رفتن نرخ با نوسان دائمی در بلند مدت همراه شود؛ باعث می شو دبه اقشار کم درآمد فشار بیشتری وارد شده و ایجاد ناامنی و ناراحتی کند که این موضوع بسیار خطرناک بوده و نمونه هایی از نتایج آن را هم پیشتر تجربه کرده ایم.

او ادامه داد: بنده همواره این موضوع را به دوستان خودرویی عرض کردم، همانطور که خودرو ساز در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان هم مانند دیگر قطعه سازان تاکید کرد: حتی اگر همین امروز هم تعدیلات صورت پذیرد با توجه به اتفاقات روی داده ارزش سرمایه ما ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود

امیرمحمد راکعی با بیان ابنکه موضوعی که خودرو ساز اول از همه باید احترام به قطعه ساز را سرلوحه خود قرار دهد و این احترام با پایبندی به قرارداد فی مابین حاصل خواهد شد اعلام کرد : در گام بعدی باید مکانیزمی طراحی شود که اگر ۵درصد بیشتر نوسان قیمتی ایجاد شدقراردادها به طور اتوماتیک به روز شود. (این مسئله با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرارداریم و همه قیمتهای مواد اولیه به ساعت مشخص است؛ کاملا شدنی است و کمی همت و احترام به پیمانکار می خواهد).

مطابقات اظهارات او: وضعیت مالی دغدغه اصلی قطعه سازان است و زمانی که این موضوع حل شود، روند تحویل قطعات، کیفیت و اشتغال هم  به طور اتوماتیک حل خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد