خودروسازان به طور دستوری و با وقت کشی از تعدیل قراردادها طفره می روند


کد خبر : ۲۰۴۰ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه لک می گوید: خودروسازان بصورت دستوری و با وقت کشی از به روز رسانی قراردادها در زمان موثر خودداری می کنند و پول و سرمایه قطعه ساز را تحت عناوین مختلفی همچون بروز رسانی، پرت مواد و… نزد خود بلوکه می کنند.

محمود لک، مدیرعامل گروه صنعتی لک در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: با افزایش لحظه ای نرخ ارز و عدم ثبات آن ، امکان تعیین قیمت تمام شده و به تبع آن قیمت گذاری به نحوی که سود آور باشد از بین می رود . حتی این امکان وجود دارد که  قیمت تعیین شده در دوره ای ضرر هم داشته باشد.

مدیرعامل گروه لک تاکید کرد: خودروسازان بصورت دستوری و با وقت کشی از به روز رسانی قراردادها در زمان موثر خودداری می کنند و پول و سرمایه قطعه ساز را تحت عناوین مختلفی همچون بروز رسانی، پرت مواد و… نزد خود بلوکه می کنند .

او تاخیر در به روز رسانی قراردادها را به شدت به زیان قطعه ساز عنوان کرد وگفت: قطعه ساز باید تنخواه لازم راجهت تامین مواد اولیه که دچار افزایش قیمت شده اند  فراهم کند (با اما و اگر و تأخیر خودروساز بپذیرد که تا کنون نپذیرفته) و در نهایت تعدیل را هم به صورت ریالی و با ارزش از دست رفته ناشی از تورم دریافت کند به این معنا که نسبت به ابتدای سال دچار کاهش سرمایه شده است.

محمود لک در پاسخ به این سوال که اگر این تعدیل ها همین امروز هم صورت گیرد، با براورد هزینه ها چقدر در کاهش ارزش سرمایه شما تمام شده است؟ اعلام کرد:حداقل مطابق با تورم ۱۰۰  درصد در کاهش ارزش سرمایه موثر است زیرا نرخ تورم بانکی متوسط کالاهایی را در بر می گیرد که اغلب در سبد خرید صنعتگر موثر نیست. لذا بطور واقعی حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد از نرخ تورم اعلامی بالاتر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد