با دامن زدن به تفرقه نه داخلی سازی رشد میکند و نه تولید افزایش می یابد


کد خبر : ۴۸۸ | تاریخ انتشار : ۰۶-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

هرگونه پیشرفت در زمینه های خودکفایی و بومی سازی فن آوری های پیشرفته باید از چشم بیگانگان کاملا دور نگاه داشته شود

خبرقطعه – پس از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید و همچنین تاکید ایشان به داخلی سازی قطعات مهم علی الخصوص قطعات خودرویی و موتوری بحث روز شده است و همگان تلاش خود را برای پویا شدن این نهضت به کار بسته اند؛ از همین رو در گفتگو با مهندس جلالی نائب رئیس انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان تهران ضمن مطرح نمودن این مبحث نظرات ایشان را در خصوص راه هایی پویا شدن این نهضت ملی جویا شدیم که ایشان اظهار داشتند که : چندی است که صحبت در مورد داخلی سازی در قطعه سازی مد روز شده است و دوستان در سخن پردازی در این زمینه سعی دارند که گوی سبقت را از رقبا گرفته و بدون توجه به مبحث عمیق و پیچیده داخلی سازی واقعی سخن پراکنی کرده و در این بین هم برخی از همکاران با کم لطفی به سایر قطعه سازان سعی در سنگ اندازی در این مسیر را دارند که بسیار زننده و خارج از انصاف و عرف حاکم بر یک گروه حرفه ای مثل قطعه سازان می باشد.

ایشان در خصوص نمایشگاه داخلی سازی قطعات از سوی وزات صمت گفت: طبق یک برنامه مناسب وزارت صمت،برنامه نهضت داخلی سازی را اعلام کرده و برای اینکه بتواند از پتانسیل داخلی استفاده کند شرکت های خودروساز که نیازمندهای خود را به قطعات داخلی در این نمایشگاه اعلام کرده و در نهایت ۳۵ قرار داد جهت داخلی سازی قطعات بسته شد.اصل سیاست در این نمایشگاه اعلام نیاز و همراهی است و اینکه فردی ناآگاه از عدم حضور دیگران در این نمایشگاه می گویید؛ متاسفانه از فلسفه برپایی آن اطلاعی ندارد.

ایشان در خصوص مهندسی معکوس در روند داخلی سازی گفت : داخلی نمودن قطعاتی که بیش از ۲۰ سال از عمرشان می گذرد آن هم با مهندسی معکوس نیم بند کار بزرگی نیست و بنظر بنده کار بزرگ، بومی سازی تفکر پشت طراحی قطعات و عمل به آن می باشد که فقط از طریق تعمیق تسلط بر فناوری های مربوطه؛ آن هم سازگار با سخت افزار قابل تامین و یا ساخت در داخل و نیروی انسانی موجود  کشور انجام می پذیرد و مطمئنا قطعه سازانی که به این درجه و سطح رسیده اند مستوجب تشویق و احترام هستند.

نمایش تکنولوژی بومی شده نباید در معرض نمایش بیگانگان قرار بگیرد

 مهندس جلالی که خود یکی از تولید کنندگان قطعات خودرویی میباشد در خصوص اهمیت صنعت قطعه سازی عنوان کرد که: صنعت قطعه سازی خودرو برای معاندین به این کشور بعنوان پیشران اقتصاد ایران بسیار مهم و کلیدی است و به همین دلیل است که اولین سری تحریم های بین المللی از صنعت خودرو و قطعه سازی شروع شد. ایشان در پایان خاطر نشان کردنند که : به نظر من هرگونه پیشرفت در زمینه های خودکفایی و بومی سازی فن آوری های پیشرفته با جزئیات باید از چشم بیگانگان کاملا دور نگاه داشته شود و درست کردن نمایشگاه های مربوطه که بعضا برخی از قطعات با جزئیات نتمایش داده می شود ساده لوحی است و باید کاملا مخفی نگاه داشته شوند و مثل این می ماند که وزارت دفاع نمایشگاه خودکفایی در صنعت ساخت سلاح های پیشرفته و فن آوری موشکی را به جزئیات به نمایش بگذارد که دور از عقل و منطق می باشد. و حتی وزارت اطلاعات و قوه قضایه می تواند به موضوع ورود نماید و کسانی را که به این سادگی، جزئیات بومی سازی قطعات خودرو که تسری به صنایع دیگری هم می یابد را به نمایش میگذارند از این کار منع نماید و دوستان بدون خودنمایی در کار خود متمرکز شده و بی دلیل به دیگران نتازند

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد