توان فنی و تکنولوژیکی لازم قطعه سازان برای اداره خودروسازی ها


کد خبر : ۵۵۲ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، این صنعتگران می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی بوده و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی، مدیریت خوبی خواهند داشت و از اتلاف ها جلوگیری خواهند کرد.

خبر قطعه – نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران اعلام می کند که در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، این صنعتگران می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی بوده و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی، مدیریت خوبی خواهند داشت و از اتلاف ها جلوگیری خواهند کرد.

مهندس امیرحسین جلالی درخصوص توان تکنولوژی و دانش فنی قطعه سازان برای اداره خودروسازی ها در صورت خرید سهام دولت، اظهار داشت: در مورد اینکه قطعه سازان به صورت جمعی موفق شوند جایی را خریداری کنند مطمئن نیستم اما قطعه سازان می توانند خودروسازی ها را به لحاظ فنی و تکنولوژیکی به خوبی مدیریت کنند زیرا قطعه سازان خصوصی هستند و با صرفه جویی بسیار زیاد و ریزبینی مالی می توانند از اتلاف هایی که ممکن است در سازمان های دولتی و نیمه دولتی وجود داشته باشد ممانعت به عمل آورند.

نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران تصریح کرد: صرفه جویی، مولد سرمایه است. با صرفه جویی و کاهش هزینه های اضافی می توان مدیریت بهتری داشت. خودروسازان گاهی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت زیرمجموعه دارند که مشخص نیست این شرکت ها سودده و یا بودجه خور هستند.

جلالی درخصوص طرح مطالبی مانند انتقال انحصار از خودروسازان به قطعه سازان در صورت خرید سهام دولت توسط قطعه سازان، گفت: انحصار اصولا موجب کاهش مقبولیت و اقبال می شود. شرکت های خصوصی بزرگی در حوزه صنایع مختلف در کشور وجود دارد و انحصاری در بخش خصوصی به وجود نمی آید. جمیع بخش خصوصی علاقمند است که بیشترین مقدار خودرو را با بالاترین کیفیت بفروشد تا موفق به تداوم فروش خود شود.

نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران گفت: پس از خصوصی سازی، دولت باید سیاست گذار باشد و بخش خصوصی باید کار تصدی و اجرا را در دست داشته باشد. دولت با سیاست گذاری درست حتما می تواند پس از خصوصی سازی، از انحصار جلوگیری کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد