مشکل تامین نقدینگی و دریافت به موقع مطالبات، بزرگترین دغدغه قطعه سازان


کد خبر : ۹۸۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۸-۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل ایران دلکو گفت: بزرگترین دغدغه قطعه سازان کشور، مشکل تامین نقدینگی و دریافت به موقع مطالبات از خودروسازها
است.

“محمد مولوی زاده” مدیرعامل ایران دلکو در توضیح تولیدات و خدمات شرکت گفت: مجموعه ما تولید کننده دانش بنیان کاتالیست خودرو ، موتورسیکلت و مجموعه اگزوز و همچنین ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه در حوزه کاتالیست بعنوان ازمایشگاه همکار اداره استاندارد است و شرکت تولید محصولات جدید با استانداردهای یورو ۵ برای کلیه خودروسازهای داخلی – تولید انواع کاتالیست خودروهای ایرانی و خارجی برای بازار یدک و صادرات – تولید مبدل های کاتالیستی موتور سیکلت را برای سال جاری در سبد محصولات خود دارد.

مولوی زاده در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مهمترین چالش ها مجموعه عبارتند از دشواری در تامین مواد اولیه وارداتی به واسطه کاهش درآمدهای ارزی – عدم امکان گشایش اعتبار به دلیل اعمال تحریمهای یکسویه بر کشور- افزایش ناخواسته هزینه های تولید به دلیل افزایش هزینه های مبادلاتی تامین مواد و تجهیزات وارداتی -شیوع ویروس کرونا که موجب رکود در بازار مصرف و اخلال در زنجیره تامین گردید.

به گفته مولوی زاده، عدم دریافت به موقع مطالبات از خودرو سازان و واردات بی رویه هسته کاتالیست کوت شده از چین توسط خودرو سازان و شرکت های داخلی از دیگر مشکلات حوزه قطعه سازان به حساب می آید.

مدیرعامل ایران دلکو در مورد برنامه های مجموعه برای سال ۱۴۰۰ گفت: افزایش صادرات محصولات تولیدی، تقویت و افزایش ظرفیت تولید، تحقیق و توسعه جهت بالابردن استاندارد مبدل های کاتالیستی منطبق بر استاندارهای جهانی و داخلی، ارزان سازی قیمت مبدل های کاتالیستی، توسعه بازار یدک از جمله برنامه ای آتی شرکت است.

مولوی زاده در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: مجموعه ایران دلکو با تمامی خودروهای سازی های داخلی نظیر ایران خودرو،  سایپا، کرمان خودرو، کارمانیا، بم خودرو، دیار خودرو، گروه صنعتی آذربایجان، خودرو سازی فردا و شرکت های تولید کننده موتور سیکلت همکاری می کند.

مولوی زاده در توضیح نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در حدود ۳۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰۰نفر بصورت غیر مستقیم در مجموعه مشغول بکار هستند.

وی همچنین افزود کلیه محصولات کاتالیستی این شرکت در بازار یدک با دو سطح کیفی الزامات آلایندگی تولید و توزیع می شوند، ضمنا مجموعه های اگزوز تولیدی این شرکت نیز در بازار یدکی تولید و عرضه میگردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست