عدم دسترسی به ارز نیمایی و کمبود نقدینگی؛ چالش اصلی قطعه سازان خودرو


کد خبر : ۲۰۵۴ | تاریخ انتشار : ۲۴-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مدیرعامل شرکت برازش صنعت، خودروسازان اهمیتی برای به تاخیر افتادن تعدیل قیمتی قائل نیستند.

سید حسن خباز مدیرعامل شرکت برازش صنعت در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: متاسفانه خودروسازان اقدامی برای تعدیل قیمت ها ترتیب نمی دهند و مدام روی مطالبات ۱۲۰ روزه تاکید می کنند.

به گفته اوخودروسازان اهمیتی برای تاخیر در تعدیل قیمت ها قائل نیستند.

مدیرعامل شرکت برازش صنعت  با اشاره به مشکلات عدیده شرکت های قطعه سازی، مواردی از قبیل دراختیار نداشتن نقدینگی و ناتوانی در تامین آن به دلیل عدم پرداخت از طرف خودروسازان و همچنین عدم در اختیار داشتن ارز نیمایی را از جمله اصلی ترین چالش های شرکت های قطعه سازی عنوان کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی