تامین منابع مالی؛ مسیر اصلی امسال ایران خودرو در تحقق هدف تولید


کد خبر : ۲۱۸۱ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل ایران خودرو تامین منابع مالی را مسیر اصلی در تحقق هدف تولید امسال دانست و تصریح کرد: نظام بانکی همواره در تنگنا‌ها پشتیبان تولید ایران خودرو بوده است.

به گزارش خبرقطعه به نقل از ایران خودرو، علیمردان عظیمی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری ایران خودرو، ساپکو و بانک تجارت به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو، خودروسازی را صنعتی پیش ران در کشور توصیف کرد و با اشاره به اهمیت و تاثیر آن در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور، گفت: در شرایط تحریم‌های بین المللی این صنعت در مقایسه با سایر صنایع و بخش‌ها شرایط بهتری داشته و توانسته با وجود تنگنا‌های فراوان به تولید ادامه دهد.

عظیمی تولید بدون اتکا به منابع خارجی، توسعه محصولات و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مزایای صنعت خودرو کشور برشمرد و گفت: حمایت‌هایی که بانک‌ها از ایران خودرو در زمینه تامین نقدینگی به عمل می‌آورند در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای متعددی به ویژه در کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع انرژی و کاهش آلاینده‌ها در دست اجراست که تامین نقدینگی می‌تواند به تحقق هر چه زودتر آن کمک کند.

تفاهم نامه سه جانبه میان ایران خودرو، ساپکو و بانک تجارت به منظور انجام حواله‌های ارزی و تامین مواد اولیه وارداتی قطعه سازانی که قطعات مورد نیاز ایران خودرو را تامین می‌کنند به امضا رسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی