خودروسازان پول قطعه ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند


کد خبر : ۲۲۱۹ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت: کمبود نقدیندگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان قطعات خودرو است، زیرا خودروسازان پول قطعه ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند

محمدرضا نجفی منش در حاشیه نشست انجمن قطعه سازان خودرو گفته: به علت قیمت گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، خودروسازان با مشکلات مالی متعدد دست به گریبان هستند و همین باعث می‌شود که نتوانند پول قطعه سازان را به موقع و با ارزش واقعی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار پلیس راهور، تعداد خودروهای در حال حرکت به ۲۸ میلیون دستگاه رسیده است و بر اساس آمار مراکز تعویض پلاک در سال گذشته ۷ میلیون معامله خودرو با قیمت آزاد انجام شده است، در چنین شرایطی همه مسئولان کشور بر قیمت یک میلیون خودروی تولید کارخانه تمرکز کرده اند و مدام در صنعت خودروسازی دخالت می‌کنند.

نجفی منش گفت: خوشبختانه با همه مشکلات موجود، میزان تولید قطعات در سال گذشته افزایش یافت بطوری که علاوه بر تحویل خودروهای ناقص، شاهد تولید کامل تمام خودروها بودیم و دیگر خودرویی بخاطر کمبود قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش کیفیت قطعات افزود: کیفیت قطعه تا حد زیادی بستگی به سفارش خودروساز دارد، اگر خودروسازان قیمت قطعات درخواستی را اصلاح کنند، کیفیت قطعات هم افزایش می‌یابد، زیرا ما دانش و توان تولید قطعات با کیفیت را داریم و در طرح‌هایی مانند خودروی ال ۹۰ اثبات کردیم که می‌توانیم قطعات با کیفیت تولید کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد