روش کنونی خودروسازان، قطعه سازان را نابود خواهد کرد


کد خبر : ۱۹۵۷ | تاریخ انتشار : ۰۲-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان می گوید: همانطور که خودرو سازان در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود. 

امیرمحمد راکعی مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه  گفت: درصورتی که تنها نرخ ارز ملاک باشد باعث رونق تولید می شود. چراکه با بالا رفتن نرخ ارز ؛ صادرات رونق خواهد گرفت و از طرفی واردات هم توجیه کمتری دارد ، مگر در تکنولوژی های خاص و حساس . حال اگر این بالا رفتن نرخ با نوسان دائمی در بلند مدت همراه شود؛ باعث می شو دبه اقشار کم درآمد فشار بیشتری وارد شده و ایجاد ناامنی و ناراحتی کند که این موضوع بسیار خطرناک بوده و نمونه هایی از نتایج آن را هم پیشتر تجربه کرده ایم.

او ادامه داد: بنده همواره این موضوع را به دوستان خودرویی عرض کردم، همانطور که خودرو ساز در سال های نه چندان دور باعث رشد و شکوفایی قطعه سازان شده اند؛ با این روندی که در پیش گرفته اند باعث نابودی قطعه سازان خواهند شد. زیرا این قراردادها که به آن عمل هم نمی شود، برای شرایط ثابت تعبیه شده و در شرایطی که نرخ ارز دائم در حال نوسان است باعث تضعیف قطعه سازان شده و ارزش پولی که دریافت می کنند همواره در بهترین حالت حدود ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت حقیقت صنعت ایرانیان هم مانند دیگر قطعه سازان تاکید کرد: حتی اگر همین امروز هم تعدیلات صورت پذیرد با توجه به اتفاقات روی داده ارزش سرمایه ما ۶۰ درصد ارزش واقعی خواهد بود

امیرمحمد راکعی با بیان ابنکه موضوعی که خودرو ساز اول از همه باید احترام به قطعه ساز را سرلوحه خود قرار دهد و این احترام با پایبندی به قرارداد فی مابین حاصل خواهد شد اعلام کرد : در گام بعدی باید مکانیزمی طراحی شود که اگر ۵درصد بیشتر نوسان قیمتی ایجاد شدقراردادها به طور اتوماتیک به روز شود. (این مسئله با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرارداریم و همه قیمتهای مواد اولیه به ساعت مشخص است؛ کاملا شدنی است و کمی همت و احترام به پیمانکار می خواهد).

مطابقات اظهارات او: وضعیت مالی دغدغه اصلی قطعه سازان است و زمانی که این موضوع حل شود، روند تحویل قطعات، کیفیت و اشتغال هم  به طور اتوماتیک حل خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی