خصوصی سازی صنعت خودرو و ارتباط با خارج از کشور، ناجی قطعه سازان از وضعیت کنونی است


کد خبر : ۱۹۶۵ | تاریخ انتشار : ۰۳-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه، کمک و ایجاد خودروسازی خصوصی و مستقل جهت کار آزاد، ایجاد بازار قطعه در خارج از کشور برای کسب و کار آزاد و جلسه با قطعه سازان و خودروسازان خارجی جهت تسهیل همکاری در خارج از کشور از جمله عوامل رها کننده قطعه سازان از وضعیت بحرانی کنونی عنوان کرد.

اصغر کاظمی مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: در تعدیل دیر هنگام قراردادها در ابتدای کار،  برنامه ریزی های بیلان مالی و هزینه ها و برنامه ریزی تولید را مختل می شود و سپس تولید کننده انگیزه بالای خود جهت تولید بیشتر و با کیفیت را از دست می دهد و این یعنی سیر نزولی یک مجموعه. به بیان دیگر تعدیل دیر هنگام از نظر مالی، مرگ اقتصادی یک مجموعه را در پی دارد . زیرا، درصد سود محصول کمتر از تورم ناشی از دیر کرد است و در عمل مجموعه هیچ سودی و پیشرفتی نداشته است .

او با بیان اینکه هزینه مواد اولیه نسبت به اسفند ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته و افزایش قیمت کمتر از این درصد است، می گوید:در صورت تامین مناسب سرمایه در گردش ، میتوان بهتر برنامه ریزی کرد و مجموعه بهسازان افرا پالایه می تواند افزایش تولید خود را ۳ برابر تولید شرایط فعلی کند. (۳۰۰% افزا

یش تولید )

مدیرعامل شرکت بهسازان افراپالایه همچنین اظهار داشت: از انجمن قطعه سازان این خواهش را دارم که کارگروه ها و کارگاه های مربوط به صنف شغلی را فراهم کنند تا حداقل در این شرایط رکود ، علم و تجارب کاری افزایش پیدا کند .

از دیدگاه او کمک و ایجاد خودروسازی خصوصی و مستقل جهت کار آزاد، ایجاد بازار قطعه در خارج از کشور برای کسب و کار آزاد و جلسه با قطعه سازان و خودروسازان خارجی جهت تسهیل همکاری در خارج از کشور از جمله عواملی هستند که برای رهایی قطعه سازان از وضعیت بحرانی کنونی پیشنهاد می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند